Känslosam

Har jag gjort fel? Har jag handlat rätt? Vad kunde jag ha och kan göra annorlunda?

Kämpar nu för att min son ska få genomgå en dyslexi utredning.

Lärararna märker att han har ändrats, blivit mer sur, blivit mer frånvarande.
Sonen kommer hem och är sur på lärarna som säger åt klassen att läsa 3 sidor. Han kan inte, han kan bara inte.
Ljudningen har inte slagit igenom, det kommer. Men han har problem att skilja på O och U mm mm.
Han memorerar texten, han gissar. Vad kan jag göra?
Sonens fd dagmamma är ordförande i dyslexiförening, rekommenderad att fortsätta använda ljudböcker (perfekt vid sängdags). Hon ger mig tips och styrka.
Fick tipset att göra lite småtest på sonen. tex räkna upp årets månader. Han kunde januari, februari, mars... sen tog det stop, eller rättare sagt han sa sedan juni, juli, september....
Något som är vanligt bland dyslektiker är minnet, att komma ihåg. Säger jag åt min son tre saker, gör han bara en sak. Resten glömmer han bort.. Det kan vara ärfligt, jag har problem med svenska språket.

Ska beställa hem LÄSK material för att få bättre förståelse samt hjälp att hjälpa sonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0