Sportlov för grabben!

Tisdag
 Åkte jag å sonen till Armemuseumet. Sonen gillade det verkligen, få se hur soldaterna stridade, se hur en riktig kulspruta såg ut...
Vi gick på en visning med guide,
Hjältar
-Rätt eller fel.

En hjälte i mina ögon behöver inte vara en hjälte i dina. I början av visningen frågade guiden om vem är din hjälte? Vissa sa Batman, Superman, mamma.. Och när sonen fick säga så sa han .....morfar..... Jag var tydligen inte ens påtänkt som kandidat! Men jag överlever... med näppe...

Men ack så ont jag hade i kroppen, mina ben värkte.. Hela skelettet ropade efter en varm dusch och en stor skön säng.
Gick förbi Apoteket för att köpa Berocca, allt för att slippa att förkylningen bryter ut helt.

Onsdag
Vi skulle spendera dagen hemma, sonen var ledig från fritids. Men han drev mig till vansinne.
Tog 2 alvdon och följde med lydligt till Västertorpsimhall. Det skulle jag inte ha gjort, halsen värkte mer än nånsin.
Men stannade bara i en timme. Sonen kan äntligen simma, oj va han tycker det är roligt att hoppa i vattnet. Göra bomben å spiken. Vi måste besöka simhallen mer frekvent, om han nu får en plats på sommarkollo behöver han kunna simma ett x antal meter för att få simma i havet...
Jag fundera på att börja på vattengympa, låter mysigt och behagligt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0