Vad mer kan gå fel?

Imorse konstanterade sambon att det inte fanns något varmvatten, han hade nämligen tagit en dusch på morgon innan jobbet...
Ringde Stockholmshem för att felanmäla. Jag försökte sova lite inför dagens nattpass. Känner att jag har inte råd att vara hemma, fick sjukanmäla mig igår till L, det räcker. Kan inte förlora mer pengar, pest eller kolera. Får knapra alvedon hela kvällen.
Efter en timme ringer Stockholmshem, för att dubbelkolla att varmvattnet var fortfarande bort. För det vara bara lilla jag som hade felanmält. Låter mycket troligt, det är 6 lägenheter i vår port, vara 2 som inte är bebodda året runt. Sen vara det bara 4 lägenhter kvar, vara en där en gubbe bor i. Han duschar (eller är vaken) kl 08.00. Så helt konstigt kanske det inte var att bara JAG hade felanmält det!
Men tror ni inte att det fanns varmvatten nu,, jopp...
Somnar om lite surt, vaknar till för att titta på tiden. Elen borta! Går ut i porten, lyset fungerar inte där heller. Jaha, då ringer  jag till stockholmshem igen, troligtvis gör de något arbete i källaren (har blivit många el och vatten arbeten den senaste tiden ). Kommer fram till en telefonist, sur sådan.

-Tänkte höra om det är något pågående elarbete i vårt hus!
-Hörde du inte meddelandet när du satt i telefonkön?
-Nej, det gjorde jag inte. J
-Jaha, men det är strömavbrott i XXX, XXX;  XXX, XXX och XXX.

-Tack för information då vet jag! Hej Då!

Surkärrig. Fick jag somna om sur igen da!
Va irriterande... Urk...


Vaknar upp runt 14 snåret, ska ta en dusch. Var fan är varmvattnet! Sätter på kranen vid handfatet och hoppas på tur. Duschar i ljummet vatten i ca 5 minuter, sen kommer varmvattnet. Det var banne mig på tiden
Man kan ju tror att vi bor ute i skogen inte i en förort till sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0