att älska någon

När man älskar någon, hur kan då denna person irritera en? Så pass mycket att man bara vill skrika rakt ut.
Jag överkänslig mot personer som smaskar, eller låter mycket när de äter. Det driver mig till vansinne. Spelar ingen roll vem, kan vara sambon, sonen eller någon vän.

Något annat som irriterar och stressar mig nu är planeringa av vårt bröllop. Vi kan inte göra någonting förren problemet är löst. Väntar svar från två olika personer som har hand om lokaler som vi är intresserade av.
Hoppas datumet vi önskar stämmer. I början av sommaren. Men vågar inte hoppas förmycket, än återstår hiskligt mycket planering.
Har kommit underfund med att jag behöver en eller två personer som kan hjälpa os, tex använda hennes/hans namn på inbjudningskortet så gästerna kan meddela till h*n om de kommer eller ej. Eller allmänna frågor om bröllopet i helhet.

Vi har i alla fall bestämt oss att önska få pengar istället för presenter som bröllopsgåva. Vi vill ha en ceremoni i Gambia, men med tajt budget går det inte, men med hjälp kanske det går att ordna. Det är lite tabu belagt, att önska pengar. Men varför få något för att sedan lägga det längst in i bokhyllan? Vi behöver inga fler vaser eller skålar.
Än är inget bestämt, men skålar och vaser undanbeges.


Kommentarer
Postat av: Fd chef...

Hej vännen! Jag ställer gärna upp och hjälper er med diverse t ex vilka som ska komma. Du, vi pratar mer när vi ses vetja! KRAM!

2009-01-03 @ 08:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0