chock....

satt å pratade familj med mina arbetskollegor..
De såg en bild på min sambo.
Sen visade jag en bild på sonen.
En av kollegorna tittade länge, tyst och sen sa !han bara men han är ju svart!".
Nääh, tror du, är han inte bara lite solbränd.
Paniken blev lite större när han fick reda på att sambon inte var pappan. Oj, har du varit med flera...

Japp, välkommen till mitt liv.
Två seriös förhållande med svarta män. En kenyan och nu en gambian, som jag förhoppningsvis kommer leva resten av mitt liv med..

Va fel saker kan bli, när man föreställer sig en sak på ett speciellt sätt....

Jag ser inte min son som svart, utan som min son. Men kan har förståelse att personer kan reagera lite, vit kontra svart.. Mulatt blir det när en är svart å en är vit... Verklighet.. reality, deal with it

Få inte fel uppfattning, mina kollegor är inte rasister, utan de blev bara lite tagna på sängen. Att jag hade en mörk son, för de trodde han var vit, för det är jag....


Nu är det dags för min vilande period....  Sover till kl 07, för att sedan åka hem. Lämna sonen i skolan, tillbaka hem. Sova, gå upp och till jobbet vid halv fem.... Vilket liv... hmmm

*nattinatti*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0