ger mig gråa hårstrån...

Bitr Rektorn ringde mig, hon är även lärare i svenska.
Hon och två andra lärare hade under dagen haft en kamp med min son, han lyssnade inte och talade tillbaka i en ej ok ton eller språk.
När jag kom hem, frågade jag vad som hände under skoldagen. Sa att rektorn hade ringt mig, då var han snabb på att säga att hon inte var rektor utan BITRÄDANDE rektor.. oj va så viktigt ....
Frågade rakt ut, varför han beteede sig så, han svarade ärligt  Jag ville inte vara i skolan, det sa jag till dig när jag vaknade, därför lydde jag inte.
Va kan man svara på det, sa lite pafft att jag uppskattar att du är ärlig, men i skolan måste du sköta dig.
Då sa han något som fick mig att tänka till, Bitr Rektorn sa att jag skulle läsa 3 sidor, mamma 3 sidor, jag kan inte det!!
Är det där skon klämmer? Osäkerheten, tappar allt för skolan??
Han måste få hjälp för sin läsning nu och inte sen! Men ursäktar inte hans beteende, men kanske kan det avhjälpas med lite extra hjälp.
Läsningen kom även upp med mitt samtal med bitr rektorn, hon sa att han kan läsa. Påpekade för henne att skolan har upprättat en åtgärdsplan för honom i svenska under ett år nu, så det är inget vi hummar om. Vi har försökt att få hjälp, men han kommer inte framåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0