kollo dax

Igår fick sonen sin första kollo katalog.
Va vuxet det känns, kände verkligen en klump i magen. Ska min LILLA son vara borta från mig, sin arma moder. Ska han sova ensam i en säng i ett rum med andra grabbar? Nu är det inte frågan om han ska klara sig, utan hur jag ska klara mig utan han. Han var så glad, han sa till och med. Behöver inte jag träffa dig då, nej svarade jag lite halvt glatt. Åh va skönt kommenterade han lite väl snabbt tillbaka.
Han ska nog få åka på prova på kollo, borta 7 dagar. Han hade en egen önskan om att få åka 14 dagar. Men det blir det inte i år. Nästa !
Det fanns olika länger, 7/8/10/14 dagar. Vi ska tillsammans titta igenom katalogen ikväll. Gjorde en grov sållning igår. Det var ca 20 olika kollon att välja mellan nu är det kanske 5 kvar. Alla 14 dagars gick bort, alla med inriktning (fotboll, djur, segling, matlagning ect.)

Men när man väl har valt kollo, ska man välja period. Oj oj va jobbigt.
Jag kommer ha min semester någongång mellan 15 juni-14 juli. Jobbet lottar i  vilken semesterperiod man ska ha, det är två perioder, 15 juni-14 juli, 15 juli-14 augusti.
Jag hamnade i den sämsta perioden, men ska prata med jobbet. Fick faktiskt lägga om min semester förra året pga vikariatet. Ska försöka smöra lite... Eller kanske... Får se...
Sambon har ingen aning om sin semesteperiod, kanske får svar på det snart. Hoppas Hoppas han får jobbet....

Tillbaka till kolloämnet!
Vi kommer under kvällen bestämma oss, det finns bara en hake. Enligt villkoren för att åka ska man vara mellan 9-16 år, det är han. Men man ska även gå i årskurs 3-9, han går i 2an nu pga ett tidigare skolbyte. Men tror vi kommer att vara tysta om detta. Hur ska de ta reda på det? Eller om jag ringer och frågar..

Äh, skickar in blanketten och hoppas på tur!

Sååå spännande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0