tandläkaren

Sonen var på en rutin undersökning på folktandvården. Det första han frågade när vi satt i väntrummet var om det var samma tandläkare som förra gången. Och det var det självklart. Sonen sa tur, han var snäll.
Undersökningen gick bra, fick ett lite tips. Men vi fick en tid för återbesök, laga ett hål. Men det var inga problem, tandläkaren förklarade vad och hur de skulle göra. Sonen förstod att det inte skulle göra ont eller nåt.
När de tittade på röntgenbilderna la de märke till att sonen har lite väl många tänder i överkäken, kan bli lite trångt. Om jag inte minns fel, hade jag samma dilemma när jag var mindre. Det betyder en sak, dra bort en tand eller två! Men såna ord säger inte tandläkaren, han sa något annat ord, lite fackmässigt. Sonen vet inget om det, och skall ej göra det förrens det är säkert att det ska ske.

Nu är sonen i skolan igen, jag ska till bilskolan. Nervös. Har inte kört bil sedan gillingebanan, var i början av november.. usch... super duper nervös!!

Kommentarer
Postat av: gash

det är nog inte så att han har för många tänder i överkäken, utan att överkäken är för liten...vilket orsakar att det blir för trångt för tänderna =)

kram

2009-01-14 @ 22:54:14
URL: http://asyl.blogg.se/
Postat av: FruFamiljeklöver

jag vet inte, hörde bara vad tandläkaren sa. Kommer bara ihåg att jag hade samma dilemma när jag var yngre. fick dra ut 2-3 tänder i överkäken... stor käft har jag, fråga sambon :)

2009-01-14 @ 23:12:19
URL: http://familjenfyrklover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0