vad ett par samtal kan göra

Om grannen

Igår ringde jag grannen som bor i porten brevid. Hon ska se efter Nyman (katten)
Idag fick jag reda på grannens personnummer via ratsit, ringde skattverket för att få tag på de sista 4 siffrorna.
Ringde därefter till Karolinska Unv. sjukhuset. Blev kopplad till Patientupplysningen, som kopplade mig till rätt avd. Fick prata med en trevlig sjuksköterska, som förklarade hur han mådde. Jag fick lämna lite kompletterande uppgifter ang han och hans boende.
Nu vet vi alla fall att han har det bra, att han inte kommer hem snart.
Men något måste vara fel, för under hela sjukhusvistelsen, än så länge, har han inte nämnt Nyman en enda gång. Det är konstigt, det är ju hans bebis..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0