Barnmorskan

Jag hade tid hos barnmorskan idag :)
Idag mätte hon magen för första gången.

SF-mått :        25  cm
Järnvärde:     131
Blodsocker:   7.8 (hade 10-15 min innan ätit en cheesburgare o halsat i mig en cola..)

Dessa värden säger mig nada, järnvärde ska ligga över 125 annars får jag äta järntabletter och blodsockret ska ligga under 9, helst runt 5. OM  jag förstod barnmorskan rätt. Detta med SF-mått är hur stor livmodern är, men siffran kan ändras beroende på vem som mäter, alla mäter olika... Men måttet var bra!

Sån hysteri om SF-mått och viktuppgång, jag blir nästan tokig.
Ser massor av inlägg på familjeliv,
hur mäter jag mitt SF-mått ,jag är orolig över min bebis..
Jag har gått upp 3 kilo och är i v 25, är detta för mycket??

Säger barnmorskan att allt e lugnt, så får man ta till detta!
Kan säga att jag har gått upp ca 7 kilo och är nu i v 24...
Vissa går upp tidigare under graviditeten och andra under den senare delen. Vissa går upp massor och andra går ner..

Är man så orolig över vikten, varför blev man gravid?
Jag är inte vän med min vikt, vill bara gråta dagligen när jag ser mig i spegeln, men kroppen ändras när bebben är född. Vi kvinnor är skapta för att föda barn. Vikten går att fixa när man bebben är ute, eller??
Jag erkänner att jag känner mig som en fet padda MEN jag har äran att bära ett barn. Vad är mer dyrbart än det?

Kommentarer
Postat av: Dixie

Jag vill känna bebben sparka! <3

Förlåt att jag råkade avslöja lite av filmen skäms

2009-07-19 @ 00:44:09
URL: http://magicdez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0