första arbetsdagen efter semestern :(

Det var roligt och helt underbart att bara sätta sig i bilen och brumma iväg till jobbet. Släppte av sonen vid skolan. Bilen lämnades in till bilverkstaden innan jag började på jobbet. Det blev en hel del gjort på bilen, först en STORservice, kamremsbyte samt tändkabel.
Imorgon ska jag förbi för då ska de byta någon annan kabel eller rem, men han tar INTE betalt för jobbet utan bara kostnaden för materialet.
Mannen här hemma blev lite vansinnig, han tyckte jag borde ha övervakat arbetet. Men vem gör det? Påpekade lite fint att vi får 3 års garanti på alla nya saker. Då blev han genast mycket gladare, min plutt <3
Jaja, mycket blev gjort och supertunn blev kontot mitt/vårt. Men dyrare kunde de ha blivit, fick ett mycket bra pris. Alla på jobbet använder denna verkstad, så han ger oss rejäla rabatter.. man tackar, man tackar :)

Tillbaka till min första arbetsdag, hade glömt bort hur svettigt å kladdigt det är med uniform. Magen kläms av byxorna, å värre kommer det att bli :(
Började fylla i Havandeskapspenningsansökan. Vet inte from vilket datum jag ska gå hem på. Detta datumet går inte att ändra, eftersom jag kommer överrens med min arbetsgivare och facket vilket datum jag ska börja ta ut HP. Så fort jag har bestämt mig, typ igår, så signerar chefen under. Så blir jag avstängd/förbjuden att jobba efter mitt valda datum , lite lyxigt... Samt bra.... Funderar på 1 oktober, ca 1 månad innan beräknad förlossning. Kommer då vara i mitten/slutet av v 35.
Lite oroligt är det, sonen föddes ju i v 36+6.
Men vill jobba såå länge som möjligt, man får ut mindre än 80% i HP ersättning. Vill ju spendera pengar på den lill* inte snåla <3

Hela dagen satt jag å funderade på detta medans jag gjorde andra måste.. Men avklarade väldigt mycket för att vara första dagen efter en lång ledighet...

Kan ju här tillägga att jag fick en gammal Nissan Sunny som lånebil från verkstaden, jag och en kollega åkte ut och åt. Konstigt att köra en liten liten sketen plåtbil....

Efter jobbet brummade jag iväg till bilverkstaden, sen åkte jag för att möta mannen i Vårberg (han skulle byta ut en digitalbox), sen drog vi vidare till Bredäng för att köpa lamm och sedan HEM... Mysigt...

Vet inte om jag har nämnt detta tidigare, men mannen har skaffat en PARABOL, japp du såg rätt. Så igår tittade vi på Brottning från Senegal, lite lustigt. RTA och Africanal. Två av mannens favvo kanaler...
JaJa vad kan man säga eller göra, bara låta män vara män.... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0