jaha.. ytterligare ett EHK

Nu har vi/jag blivit kallad till sonens skolan på ett ehk (elevhälsokonferens) gällande hans fortsatta skolgång.
Gäller tydligen hans läs och skrivsvårigheter. Detta är välkommande!! Allt händer tack vare logopeden där han gjorde sin utredning hos i somras. Vi ska tom få hem diverse dataprogram ! Som läser upp det han skriver på ett worddokument eller det han inte kan läsa på internetsidorn. Skönt!!!

Men nu gäller det att få honom gå på lektionerna och göra sitt bästa! Det är dilemmat, vilket jag kan förstå. 35 barn i klassen, klassrummets dörr är alltid öppen. Barnen kan gå ut, och läraren kan inte eller hinner inte stoppa dem. Så då är det enkelt att gå iväg om man tröttnar. När jag var liten stängde man dörren.... Kanske ett alternativ... Men då räcker väl inte luften till i rummet....

Två av hans klasskompisar har bytt skolan, där är de nu 14 barn! Och när de har lässtund får ALLA barn ha på sig hörselkåpa, för att få ut allt man kan. Inga störande ljud! Ganska smart OM alla har dem på!
Inte som skolans kurator tyckte, att JAG skulle köpa en hörselkåpa till sonen, så HAN kunde koncentrera sig.. Tror hon i sin vildaste fantasi att en 10 åring vill sitta med denna, och det är bara HAN som använder en! NOPE!! Ibland undrar man....

Appropå sonen, undrar vara han är... Sonens slutade skolan kl 13.00... Men han kommer väl snart!! Min pussgubbe!


Sen får jag inte glömma att nämna att min mamma fyller år idag, vi ska över dit senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0