Jag ansvarig? Pyttans!!

Så här står det på sonens skolas hemsida.

Till elever och föräldrar i X-skolan
Vårt skolbibliotek är iordningsställt och nu har alla barn chans att
låna böcker här. I biblioteket finns det utrymme att låna och läsa
böcker.

Varje barn har ett eget lånekort. Lånekortet förvaras antingen av
eleven själv, av klassläraren eller i biblioteket. Liksom vid lån i
Stockholms Stadsbibliotek är målsman ansvarig för det som lånas
på elevens kort. Borttappat kort ska anmälas så att biblioteket kan
spärra det. Borttappat kort kostar 10 kronor.

Lånetiden är tre veckor. Två gånger per termin går det ut skriftliga
påminnelse för försenade lån. Så som på Stadsbiblioteket är
föräldrarna skyldiga att ersätta bortslarvade och förstörda böcker.
Beloppet är 160 kronor eller likvärdig bok.

Vi tror att alla kommer få stor glädje av biblioteket.
Förnamn Efternamn, rektor
Biblioteksgruppen




Jag är inte ansvarig för några böcker, jag visste inte ens att sonen har ett bibliotektskort som är speciellt för skolans bibliotek. Jag som vårdnadshavare har inte varken sett några blanketter för detta ändamål eller några böcker. För böckerna lånar de för att läsa under lektionstid..

Nu hoppas jag och tror att sonen inte kommer tappa bort någon bok.. Men lite irriterad blir man, sen ligger inte skolan på topp hos oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0