Längtar till värmen

Vi har äntligen bokat biljetter till Gambia, flyg + hotell.
Vi har tom betalat anmälningsavgiften, så nu är det spikat o klart (känns det som iaf)

Jag, nojjiga mamman som jag är, har redan börjat tänka på den gambianska tillgången till barnmat, blöjor.. Dottern fyller 1 år när vi är där, så barnvagn behövs (enligt min mening), en enkel slit o släng vagn från blocket. Vagnen kan man nog lämna kvar till någon som vill ha den. Men ska vi köpa en enkel sulky med smååå hjul eller en med stora? Självklart ska den vara lätt att fälla ihop, eftersom vi kommer åka bil titt som tätt..
Sonen längtar han med, han är lite orolig över deras toaletter, men har försäkrat honom att även jag vägrar bajja eller kissa utan toalettpapper. eller våtservetter.

Hoppas att vi kan uppgradera vårt hotellrum lite, om ekonomin tillåter, för nu har vi bokat ett vanligt rum med dubbelsäng och extra enkelsäng. Vi fyra i ett liitet rum, två rum klingar bättre i mina öron. Men huvudsaken är att vi åker dit...

Påsken har förflutit ok, sonen har dock varit lite sjuk (feber o halsont), men var ganska alert under påskafton, så det blev en sväng förbi mamma o co. Mysigt.
Men under dagen har jag fått ont i halsen, pratade med lillasyrran, pappa ligger tydligen däckad i sängen. Så snart gör väl jag det med. Men vem som smittade vem är omöjligt att veta..

Jag har tom dragit en vepa med dammsugaren idag, de ni! Det behövdes. Sen har jag nedräkning till jag får min efterlängtade födelsedagspresent, börjar på DISK och slutar på MASKIN..
Undra vad det kan bli... Jo, D-I-S-K-M-A-S-K-I-N..

*nattinatti
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0