Påsklovs rapportering :)

Påsklovet var skit, först var sonen sjuk och sen jag. Nu idag (söndag) har jag blivit ok, jag har alltså varit sjuk i 7 dagar. Feber, halsont, ont i kroppen och hosta. Medan sonen var sjuk i 3 dagar...

Så pga detta har veckan varit seg, vi har varit hemma. Igår åkte jag och dottern till jobbet med K, för att bara hälsa på lite och kolla läget :)
När vi var klara där åkte vi till Heron City för att få i oss lite sen lunch, jag kunde inte äta, var stressad. Min mamma, pappa och syster var på ingång. Skulle möta upp dem där, så jag kunde välja ut min födelsedagspresent, en D-I-S-K-M-A-S-K-I-N.... Jag har äran att fylla the big 3-0, eller som jag hellre vill kalla det, the big 2-0...

Hur som helst valde ut en bra diskmaskin, Ö-V-E-R-L-Y-C-K-L-I-G!!
Sen blev det fika på Waynes Coffehouse, urusel service, sur jävla ragata. Hon försökte hålla en glad min, men hennes surhet sken igenom !! Mamma och syster hade nämligen beställt en varsin äppelpaj, men det var kall. Och den skulle vara varm, så de bad om en varm. Men eftersom hon (ragatan) hade slängt på vaniljvisp så fick hon byta ut pajbitarna... Hade hon varit genuint intresserad att få kunderna nöjda hade hon inte blivit arg eller sur.
Men skitsamma... Sur ragata eller kärring...

Idag, söndag, blev en tidig dag, halv sju var jag och sonen uppe. Han skulle vara på ett fotograferingsjobb kl 08.30. Lämnade bara av honom där och sen åkte hemåt. Fotograferingen skulle ta hela dagen men redan vid 13.00 ringde han och sa att de var klara! Så det var bara att ta tricken in till stan, för bil åker jag inte inne i smeten.
På morgonen när vi var på väg till studion, så la jag märke på dessa människor som gick runt och vallade sina knähundar, de gick runt i solglasögon (säkert något dyrt märke) och fina kappor... Men hade de någon bajspåse, nope. Hundarna sket och ägarna såg inget, tror det kan bero på kombinationen morgon och solglasögon. Idioter!!

En annan sak, en person jag tycker synd om, när vi satt på tricken hem. Är det ett säte i tricken som var nedspydd, ingen satt på den "gruppen". (ryser när jag ser det framför mig), hur som helst, var tvungen att ringa mannen och när jag har avslutat samtalet sitter någon på just den platsen!! Vet inte hur jag ska agera, säga till killen att du borde byta plats eller tycka att han är lite koko, för man såg att det var spya!.. Får lite ångest, se att kille börja ana något. Sen ska han självklart av på samma station som oss, och då märker han det. Han tar sig på baken och försöker se vad det är... Han rör även sätet, men lägg av... Han måste väl känna stanken.... Han försöker spegla sig i glaset, men det har inte fasta något, typ. Han är bara blöt... Stackarn, en ung skejar kille runt 17-22 år...  Stackarn.... Nästa gång ska jag säga till... Dumma mig... Fy skäms...


Nu är det lugnt hemma, mannen är på namnceremoni och sonen ut. Dottern sover, men lär vakna när som helst. Hon har börjat öppna ögonen och snuttar på nappen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0