Vi har fått nycklarna

till den nya lägenheten. Jag och sonen svängde förbi för att titta lite, oj va litet det kändes. Men stort kök!! Jippi... Sovrummen var minisar, men sen behöver de inte vara så stora ändå.

Mannen har renoverat klart hallen, så nu ska jag bara skrubba rent golven. Han har varit så jävla duktigt, vi är båda halv krassliga med feber/halsont/hosta. Men ändå har han jobbat arslet av sig! Med sin onda tumme, men det gick. Lite imponerande!

Känns overkligt, ska lämna mitt hem, där jag har bott i 6 år. Visserligen kommer vi bo i samma område, men ändå inte. Lite konstigt.

Nej ska inte negga ner mig, se positivt. Imorgon ska jag ringa Familjebostäder och klaga lite, de måste fixa badkaret och reparera uttaget för lampan i köket...

Det tristaste av allt är att mormors bord inte får plats... Jag som vill använda det. Får inte plats i vardagsrummet, kanske om jag övertalar mannen att köpa ny soffa, databord och bokhyllor... Men avvaktar lite, nu ligger vi redan på minus känns det som. Och inga räkningar är betalda,  sparkonto here we come...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0