Årets sista inlägg, eller?

Tiden går fort.
2010 är snart slut.
Undra vad 2011 kommer att ge, dottern kommer börja på dagis och jag återgå till arbete. Och det snart, slutet av januari börjar inskolningen.
Skulle göra allt för att vara hemma någon månad till men, mina dagar är slut. Makens kan jag inte få. Dåligt system. Så staten tvingar oss att inskola dottern tidigare eftersom dagarna är bundna till en viss del.

Julaftonen spenderade vi hos min mamma o co. trevligt! Arbetade dock juldan och annandan. Men det ger ett lite klirr i vår tomma plånbok.

Imorgon tänker jag göra skink-och ostpaj, eller rättare sagt kalkon-och ostpaj. Sen lite rostat bröd med creme fraiche, rödlök, stenbitsrom och räkor. Får inte glömma skumpan, alkofri cider! Så imorgon står Willys på dagens måste-göra-lista!
Hade tänkt att handla allt under kvällen idag, men min käre make fick ett infall och ville ha PizzaHut till middag. Så jag fick priotera det :) Själv åt jag biff med bambuskott och champinjorner! Mums fili baba!!

Igår åkte vi till Åland under dagen för att träffa min farfar. Härligt, men han var ganska trött så vi åkte därifrån lite tidigare. Så en heldags resa för 2 timmar. Hm, jaja. Mysigt var det! Vi åkte med Viking Lines Cinderella till Mariehamn, vi hade en hytt. Så eftersom dagen började så tidigt, klockna 05.00 sövde jag dottern efter vår sk sjöfrukost. Vi sov ca 1 timme medan sonen höll på att krevera! Han ville prompt till TaxFree. Han var så himla rastlös så han satte sig att räkna prickarna under mina skor. HA?? Han i ett nötskal.
Kom till Mariehamn runt 14.00, åkte direkt till farfar. Stannade där till runt 16.30 vidare till Eckerö Kyrka och sedan till Eckerö för att ta Eckerö Linjen tillbaka till Sverige, närmare bestämt Grisslehamn.

Bilfärden hem gick smidigt, förutom sista halvtimmen då dottern fick nog. Vi var hemma straxt efter kl 21.00.

Bra dag!

Om jag inte bloggar mer detta år, så får jag passa på att önska er ett gott nytt år!
Mitt nyårslöfte är att börja förstå Mandinka bättre!! Kanske tom kunna prata LITE! Kan man säga det, att det är ett nyårslöfte? Träna ska jag självklart! Försöka vara en bättre mamma och fru, kanske ;)


*nattinatti*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0