Hm, är verkligen religionen mannen?

Angående muslimer (se mitt förra inlägg), jag är med i ett forum på FL (familjeliv). En tråd handlade om en kvinna som var tillsammans med en man, muslim från Nigeria. De hade varit ett par i ett par år, nu kom det fram till att han hade en fru och barn vid sidan om. Men detta var enbart för uppehållstillståndet, enligt mannen själv. För i själva verket ville han ha ett liv med sin flickvän, alltså hon som skapade tråden på FL. Skrev ett par inlägg, anonym så klart, men det skulle jag aldrig ha gjort.

Dessa inlägg gjordes bland annat till TS (trådstartaren/flickvännen)

Anonymt inlägg:
Man har oerhört olika värderingar när man kommer från så diametralt olika kulturer som svensk respektive (väst)afrikansk (Gambia, kanske?). Att ha barn med flera kvinnor - eller män - är mer regel än undantag och det är inget ovanligt att  även mycket unga män har 5-6 barn med olika kvinnor  och att ljuga om vem man är i ett främmande land... tja, det anses nog som helt OK om man vinner fördelar med det.  Du bör nog testa dig dig för sjukdomar. Könssjukdomar är inte ovanliga.
Det här är inget jag hittat på, utan när jag läste TS ringde jag en arbetskamrat (svensk) som arbetat i Gambia i flera år och frågade honom om hur det kan vara.. Det är hans synpunkter jag vidarebefordrar.

Anonymt inlägg skrivare A:
Har jag fattat rätt nu? Killen kommer från gambia eller nigeria typ, troligtvis gambia, han har haft en massa relationer här och blåst folk, och nu är han gift med en tjej (från hans hemland?) och de har nyss fått barn?Om hans fru är från samma land som honom så vet hon antagligen precis vad han har hållit på med/håller på med, men det är sak samma för henne, hennes huvudsakliga mål är att få komma till europa och då är det bra att man har ett barn med någon som har anknytning till sverige, så jag tror att hon är fullt medveten om vad han håller på med, men skiter i det för hon vill vara i Sverige.

Anonymt inlägg Skrivare A:
De (Gambianer) är ganska bra på att dra ner sig själva i träsket, det är inte jag eller någon annan som bett dem sälja knark och vara otrogna och sprida könssjukdomar och skita i sina barn, det gör de på helt eget bevåg.
Jag är fullt medveten om att det finns undantag, men tyvärr är deras dåliga rykte helt och hållet självförvållat.




Blev förbannade på Skrivare A, och försökte med ett inlägg
Lite OT, men min man är gambian. Och jag är den enda frun/älskarinna/flickvän odyl. Visade dina inlägg, dels för att visa vad folk tycker om gambianer. Han blev så jäkla förbannad och kränkt! Han vet att  människor är otrogna, svarta som vita. Och det finns idiotkillar som säljer narkotika i kungsan som är gambianer, men dessa gör sina egna val inte för alla gambianer. Min mans bror har två fruar, och de vet om varandra för dom lever ihop, men MIN man vill bara ha en kvinna! Så smaken är som baken, eller??

Visst kulturen är annorlunda, det gäller att kunna blanda dessa på ett bra sätt.


Skrivare A svarade så här:
Det är vad du tror, ja. Har jag fel så stort grattis!


Jag blev även kallas Gambian importör, :)
Hur som helst, dömer vi pga hudfärg eller koranens budskap? Nu har jag inte läst Koranen, men någonstans där borde det stå om fler fruar osv.


Är vårt förhållande fördömt? Jag svensk och han muslim OBS!! Svensk och muslim. Ska det egentligen inte vara svensk och gambian eller kristen och muslim...
Det tåls att tänka på!

Just det, jag har ju mens nu, betyder det att min man inte alls är hos sin kompis utan hos en tjej och får sig et nyp?
Oj , blev lite orolig.. Måste nog ringa och höra med han.. *IRONI*


Kommentarer
Postat av: Denise

Vilken idiot! Klart att min svåger (vill inte nämna honom vid namn) bara vill ha dig! Jag blir så arg på sådana som drar alla över en kam.. Bra att han blev förbannad. Han är en riktigt fin man och skulle aldrig skada någon annan.



Älskar dig syrran!

2010-12-12 @ 23:22:48
URL: http://magicdez.blogg.se/
Postat av: FruFamiljeklöver

Hm, om han nu väljer att vara otrogen.. Så hoppas jag att han är otrogen för han "vill" eller har det "behovet" inte pga att religionen eller kulturen säger att man ska..

Missförstå mig rätt, alla kan göra fel. Men man måste sluta skylla på religion/hudfärg/uppväxt. Personer måste står för sina val i livet, bra eller dåliga!

2010-12-13 @ 14:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0