Julstök

Jag som skulle ha kommit igång och börja blogga igen. Det sket ju sig, och det nästa bildligt talat ;)
Syrran var här natten till fredag, skulle iväg fredag morgon och kunde inte ta med dottern. Det ångra hon nog bittert idag. Jag blev magsjuk natten till lördagen, och hon natten därpå. Jag vaknade upp runt 03.00, mådde pyton. Tänkte att det var resnerver (vi skulle till Åland på lördagen). Men det dröjde inte långt innan toaletten kallade. Och sedan handfatet.. Haha, men det gick över fort och somnade om. Men under lördagen mådde jag illa och hade en frossa från kalla Norrland. Usch. Feber kanske ;)

Så det blev inget Åland, jag som ville så. Men får åka iväg efter julen, planerar att hinna med det under mellandagarna. Så jag får träffa familjen lite.

De sista två dagarna har jag bara rusat som en galen höna i olika affärer. Ångrat mig tusen gånger gällande sonens julklappar. Men har bestämt att from nästa år så är det färre och billigare julklappar som gäller. Typ en dyr och några måste ha ändå julklappar, som kläder. Vi mjukstartar lite i år. För så här lite julklappar har sonen aldrig fått, från oss iaf. Men sen kom vi hem från Gambia ganska nyligen, det var inte billigt.

Idag har jag bakat lite, chokladkaka till mannens jobb. Lite julfika är väl roligt? Hoppas de gillar den. Sen har jag bakat Mammas Supergoda Saffransskorpor (recept från Leila Lindholm
Vet inte hur de blev, var lite svåra att rulla ut och skära snyggt. Nu ligger de i ugnen och vilar! Det luktar ljuvligt iaf, saffran!!

Imorgon förmiddag kommer underbara K hit innan hon åker hem till mor och far.. Ska vara roligt att se henne, även om det är under en kort stund.

Ångrar mig, ska jobba Juldagen och Annandag Jul... Vill inte, men vi behöver pengarna. Vi behöver dem verkligen. Eller rättare sagt JAG behöver dem verkligen.. Det är jag som spenderar i hemmet, min uppgift som hemmafru / mammaledig.

Oj, va tiden har rusat iväg.


*Natti Natti*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0