Söndag 12 december 2010

Sitter och finular på om jag ska byta lite layout, till en snyggare upp till date. Men å andra sida gillar jag min design.

Helgen har varit lite svajig, mest pga min pms. Lättirriterad och rent ut sagt förjävlig. Lättare blev det inte när man var tvungen och åka fram och tillbaka till Södertälje. Inte en gång utan två gånger.. Va blir det, i runda slängar runt 12 mil.. Men det var förhoppningsvis sista gången. Jag, vårdnadshavaren, ska enligt alla föreskrifter och lagar inte skjusa barnet till umgängesföräldren. Men sen finns det väl omständigheter runt omkring det hela, men men..

Ångest över att dottern ska börja på dagis. Jag kommer jobba 75% till och börja med, sen får jag se om jag kan och vill öka upp det till 100%. Dottern är nu 13 månader.

Det satt jag och tänkte över, varför är det just JAG som ska anpassa MINA arbetstider efter dottern, varför kan inte min man göra det? Är det någon som ska ske bara för jag är MODERN? Jag heter för fan inte MODER TERESA..
Samtidigt tycker jag det är skönt med att jobba lite kortare dagar, men förvånad över att det är JAG som ska gå ner i tid och inte min man..
Likadant, varför är det bara jag som har tagit ut föräldraledighet? Och varför sätter FK stopp för mig att vara hemma ytterligare 60 dagar? Ensamvårdnad är det om barn 2, om det nu blir barn 2 (barn 3 för min del). För då får jag ALLA dagar själv, för vill jag hellre vara hemma så bör väl jag få vara det. Alla män vill inte gå hemma och släpa bena efter sig. Men handen på hjärtar tror jag inte att min man skulle orka det. Lite mer jobb än han anar..

Dottern är bedårande, om jag får själv säga så. Litet charmtroll med humör.


Vad fan hände igår? Självmordsbombare i sthlm? Shit, jaja, nu har SVENSKARNA mer anledningar att tycka att muslimer är dumma i huvudet. För en jävel drar ner alla i skiten så är det. Åh, nej jag är inte rasist mot muslimer bara rasist mot IDIOTER!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0