Lite tveksam

Internet är stort, många bloggar/twittrar/facebookar men är man verkligen medveten om vilka som kan se fotona? Man blottar ofta sin familj, speciellt när man bloggar, har man tänkt på det? Tex. Vill min kompis att jag bloggar om henne, tex berättar om min dag med henne och hennes familj. Beskriver lite var man har gjort, var någonstans osv?

Jag har aldrig lagt ut foton på min familj där man ser ansikten.
Jag är emot det, men samtidigt lägger jag upp foton på facebook. Lite motsägesfullt kanske, men där kan bara min vänner se dem (förhoppningsvis)

En sak som jag inte visste var att det är förbjudet att lägga upp foton på andra människor utan deras tillstånd.
En vettig lag tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0