FL konstanterar igen, att jag är fruktansvärd mamma

SMÅbarn och hål i öronen sätter igång varenda mamma på FL (familjeliv.se)

Trådstartare:
På min sons dagis har en liten flicka hål i öronen. Hon är högst 2,5 år. För mig är det obegripligt hur man som förälder kan tillåta sig vara så egoistisk och fåfäng. Vad i hela friden ska en sånt litet barn ha hål i örat för?

Ni som tagit hål i öronen på era barn behöver inte bli tokiga nu - Jag bara undrar liksom hur ni tänker?


Inlägg av en person:
Att låta göra hål i öronen på små barn är BARMISSHANDEL! Jag kunde inte se färdigt på youtube-klippet någon lade upp i början, stackars lilla barn! Så jävla sjukt och vidrigt! Det gör ont att ta hål i öronen, inte bara under själva håltagningen utan ett bra tag efteråt. Jag var ca 13 när jag tog mina hål och minns väl. Hur kan man utsätta ett litet försvarslöst barn för det, bara för att man tycker det är gulligt?? Helt obegripligt att detta ens är lagligt i Sverige.

Ni som tänker göra det på era små – snälla, snälla låt bli!







Och dessa inlägg tar aldrig slut.
Skulle jag som mamma skriva ett inlägg varför just vi tog beslutet att låta dottern få örhängen, skulle jag bli lemlästad och upphängd upp å ner naken..
Milt sagt.

Det var en liknande tråd för ca 6 månader sedan, där jag skrev att vi hade tagit hål i dotterns öron. Oj oj oj, det skulle jag aldrig ha gjort.. Jag var och är världens sämsta mamma. Jag har misshandlat henne och förtjänar inte att vara mamma...

Så varför tog vi hål i öronen på dottern?
För jag/vi ville det, alla flickor tar hål i öronen när det blir äldre, mer eller mindre i a f. Sen kollade vi inte mannens vänners barn, alla flickor hade hål i öronen. Så vi gjorde det, med emla kräm. Dottern var väl dryga 4 månader, + - någon vecka.
Kan erkänna att första veckan såg hon hemsk ut, som en lite docka. Jag ville inte ha söta, rosa kläder på henne. För att inte klä ut henne, så kändes det. Nu har det gått över!!

När vi var i Gambia, kunde barnen i 1års åldern ha två hål i varje öronsnibb... Så vissa kör hårt..

Ångrar jag hålen nu? OM jag fick gå tillbaka i tiden, skulle jag ha gjort annorlunda? JA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0