Inskolning Förskola del 2

Dag 4
Kom klockan 09.00 som vanligt. Idag var barnen inne, det var riktigt riktigt kallt ute :(
Barnen sprang runt som yra höns. Vissa gnällde, vissa skrattade. Fruktstunden bestod av typ 3 tunna skivor äpplen per barn. Lunch soppa, de mindre barnen fick ris i, så det skulle gå enklare att äta. Vilken idè! Superbra!
Barnen fick bröd, typ pizzabotten med ost. Gott :=)
Sen var det dags att sova, dottern hade lite problem att komma till ro. Efter 10-15 min somnade hon. Tröttis ;)
Vaknade upp efter 45 min, urps! Sen blev det mellis, ett halvt skiva mjukt bröd med ostskiva samt mjölk. Lite tunt tycker jag. Tom personalen hoppades på att det skulle bli yoghurt och puffar till mellis, lite mer än bara bröd. Men icke sa nicke. Efter mellis så lekte dottern lite. Sen var det dags att gå hem

Så här ser en dag ut på hennes förskola:

Öppnar 07.00
Frukost 07.45-08.15
Går ut (vid ok väder) 09.00-10.30
Lunch 11.00
Vila 12.00
Mellis 14.00

De kommer, vad jag förstod det, gå ut efter mellis istället för på morgonen eftersom solen skiner så fint :) Men man kan väl gå ut både på förmiddagen och eftermiddagen om det är fint väder. Men kanske blir lite väl mycket. För allt är så planerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0